Σάββατο 7 Ιουλίου 2007

Ας ξεκινήσουμε


Δεν νομίζω ότι υπάρχει ξεκάθαρος λόγος για τον οποίο δημιούργησα αυτή την προσωπική σελίδα. Επίσης, δεν νομίζω ότι αν υπάρχει κάποιος λόγος, αξίζει να διατυπωθεί. Εδώ θα βρείτε κείμενα, ποιήματα, φωτογραφίες και ό,τι παρανοϊκό ή μη παράγει το μυαλό μου. Η κριτική είναι ευπρόσδεκτη και τα σχόλια αναγκαία. Η σελίδα θα πραγματεύεται προσωπικά, φιλοσοφικά, ερωτικά και κοινωνικά ζητήματα. Ας ξεκινήσουμε με τις κοινοτυπίες λοιπόν.
Προσωπικά : Με λένε D4ph1. Το πραγματικό μου όνομα με το οποίο με φωνάζουνε δεν το θυμάμαι. Οπότε μπορείτε να αναφέρεστε στους φίλους/ες σας για μένα ως D4ph1. Αλλά και Κώστα, Μήτσο, Τάσο ή Μαρία να με πείτε δεν με ενοχλεί.
Φιλοσοφικά : Γενικά προσπαθώ να δίνω ελευθερία δράσης, αντίδρασης και ανάδρασης στο διπλανό μου. Δεν μου αρέσει να καταπιέζομαι, ούτε να καταπιέζω. Αυτό που μου αρέσει είναι το όμορφο. Ακούγεται γελοίο γραμματικά. Η ομορφιά όμως δεν είναι κάτι υποκειμενικό. Η ομορφιά είναι αντικειμενική. Κάποιες ισορροπίες σε έναν άνθρωπο ή σε ένα πράγμα δημιουργούν το όμορφο. Κάποιες ανωμαλίες φανερές επίσης δημιουργούν το όμορφο. Το εσωτερικό, το καλά κρυμμένο εσωτερικό που δύσκολα αποκαλύπτεται, δεν με ενθουσιάζει. Μου αρέσει να καταλαβαίνω πολλά από την πρώτη ματιά. Αν κάποιος άνθρωπος ή πράγμα μου αποκαλύπτει κάτι αυτό για μένα είναι όμορφο. Αν πρέπει να χωθώ βαθιά για να βρω την ομορφιά αυτό εκδηλώνει μία μορφή ασχήμιας που παρόλαυτά αργότερα μπορεί να εκδηλωθεί σε υπέρτατη ομορφιά. Το αν αξίζει ή όχι το σκάψιμο στο βάθος το κρίνω με βάση τις ανάγκες, την θέληση και τις ικανότητές μου.
Αυτό που προσπαθώ να κάνω στη ζωή μου συνεχώς είναι να κερδίζω εμπειρίες και δύναμη. Δεν ξέρω αν ανήκω σε μία κατηγορία ανθρώπων που βάζουν κάποιους στόχους που βασίζονται σε υλικά ή πνευματικά αγαθά-επιτεύγματα. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχω στόχους. Οι εμπειρίες μου δίνουν ζωή. Ωστόσο, οι εμπειρίες μου ακολουθούν μία ροή ευγένειας, εξέλιξης και συνεχούς αλλαγής και επαναπροσδιορισμού αξιών και εννοιών. Μου φαίνεται εξαιρετικά δύσκολο να προσηλωθώ σε κάτι. Να πιστέψω σε αυτό που λένε ειδίκευση σε κάποιο τομέα. Η δύναμη αποτελεί έννοια συνδεδεμένη με ψυχική, πνευματική και σωματική διάπλαση. Ο καθένας καθορίζει από μόνος του πώς πλάθει τον εαυτό του. Και πάλι όμως η έννοια δύναμη πρέπει να κρίνεται αντικειμενικά. Δεν εξαρτάται η δύναμη κάποιου από το πώς φαίνεται στον κόσμο. Δεν έχει σημασία τί σημαίνει η λέξη "δύναμη" για τον διπλανό ή για τον φίλο του. Κάποιος πρέπει να κρίνει αν είναι δυνατός από μόνος του. Μπορεί να κρίνει και λανθασμένα όμως όπως συμβαίνει τις περισσότερες φορές. Συνήθως ένας ακέραιος, σκληρός χαρακτήρας μπορεί να κρίνει λανθασμένα ότι δεν έχει δύναμη και αυτό να βοηθήσει τον εαυτό του να αποκτήσει ακόμα περισσότερη. Μπορεί όμως και να έχει πλήρη επίγνωση της δύναμής του. Οι ιδιοτελείς, μαλθακές, ταπεινές φύσεις είτε κρίνουν ότι είναι δυνατές κάνοντας λάθος και άρα παραμένουν στάσιμες στην εξέλιξη, είτε δεν μπαίνουν καν στον κόπο να κρίνουν γιατί περιφρονούν την δύναμη.
Ερωτικά : Ο έρωτας αποτελεί πηγή ζωής. Συνηθίζω να ακούω τη φράση "Ο έρωτας είναι το αλάτι της ζωής, αυτό που την ομορφαίνει". Γιατί όχι; Προσπαθώ να χρησιμοποιώ τον έρωτα και να μην με χρησιμοποιεί αυτός. Πολλοί λένε ότι δεν καταλαβαίνουν τις γυναίκες. Αν υποθέσουμε ότι βρίσκουμε μία φόρμουλα κατανόησης του γυναικείου φύλου τότε η ανθρώπινη φυλή θα ξεκινήσει να καταρρέει. Κι αυτό γιατί παραβιάζουμε φυσικούς νόμους. Υπάρχει ο άντρας και υπάρχει η γυναίκα. Δύο διαφορετικοί κόσμοι. Η προσπάθεια διείσδυσης από τον έναν κόσμο στον άλλο κλείνει την πόρτα του κόσμου μέσω του οποίου έχουμε την οπτική γωνία. Εξάλλου ας εξερευνήσει κάποιος πρώτα τον δικό του κόσμο, κι αν προλαβαίνει μέσα στα χρονικά όρια που του επιβάλλει η ζωή και αν ακόμα έχει ενδιαφέρον, ας διεισδύσει στον άλλο κόσμο. Ζούμε σε μία εποχή που ο θυληπρεπισμός γίνεται μάστιγα. Ο άντρας στην προσπάθειά του να προσεγγίσει τη γυναίκα, χάνει το παιχνίδι, λόγω των συνθηκών, και βρίσκει δρόμους αφύσικους που τον αλλοιώνουν ως άντρα και ως άνθρωπο. Επειδή όμως σε κάθε δράση υπάρχει αντίδραση, η γυναίκα από τη μεριά της μένει ανικανοποίητη... την αντίδραση της γυναίκας την αφήνω να την δείτε εσείς.
Κοινωνικά : Η κοινωνία αποτελείται από ανθρώπους. Αν υποθέσουμε ότι η κοινωνία δεν έχει προβλήματα τότε δεν αξίζει καν να ασχοληθούμε με αυτή. Και ίσως τότε να μην είχαμε εφεύρει αυτή τη λέξη : "κοινωνία". Όμως ο καθένας αντιμετωπίζει και βλέπει παντού προβλήματα. Ο καθένας προσπαθεί να προτείνει λύσεις για να λύσει κοινωνικά ζητήματα με διάφορους τρόπους-μέσα. Μία ερώτηση που αξίζει να κάνει κάποιος στον εαυτό του σε αυτό το σημείο είναι : "Γνωρίζω τον εαυτό μου τόσο ώστε να ξέρω τα προβλήματά του;" ή ακόμα ποιο βαθιά "Οι ανάγκες μου, η θέλησή μου, το εγώ μου, συμβαδίζουν ή έστω έχουν κάποιο κοινό σημείο με τα αντίστοιχα της κοινωνίας;". Το Όχι ισοδυναμεί με τον δύσκολο δρόμο της μοναξιάς, του ερημίτη, του σκληρού και ακέραιου εγωιστή που βλέπει τόσο κυνικά την ανθρωπότητα ώστε θα μπορούσε να τη θυσιάσει ολόκληρη προκειμένου να εξελιχτεί. Ώστε θα μπορούσε να πει το "Ναι" στα δύσκολα ερωτήματα. Το Ναι είναι ευκολότερο από το Όχι. Βλέπετε τον στόχο καθαρά, τα μέσο σας τα προσφέρουν απλόχερα έτοιμα (πολιτική-επιστήμη-...) και το μόνο που μένει είναι να αφιερωθείτε σε αυτό "ψυχή και σώματι" για να βελτιώσετε την κοινωνία, μη έχοντας ιδέα για τον εαυτό σας.
Παράνοια : Ξέρετε πώς είναι να μαστιγώνετε άλογα για να φτάσετε μακριά; Τί θα μαστιγώνατε για να φτάσετε πια, όχι μακριά, αλλά βαθιά; Αδίσταχτοι κυνηγοί, τυχοδιώκτες, καβαλάρηδες των ονείρων μας, δολοφόνοι, δίνουμε ζωή σε κάθε ανώτερο, απομακρυνόμαστε από κάθε τι αδύναμο σαν αρρώστια, κατακτητές βουνών, ωκεανών και απάτητων βασιλείων. Αυτό είμαστε! Κι αν σας ακούγονται όλα αυτά παρανοϊκά θα ταξιδέψουμε μαζί είτε σαν φίλοι είτε σαν εχθροί!

7 σχόλια:

tom είπε...

egw tha se apokalw conan i kai crom,eimai enas monternos beatnick kai aspazomai apolyta tin beat filosophia....."Misery Is The River Of The World"

Anonymous είπε...

Ξεκινάω ωμά διαφωνώντας μαζί σου στο φιλοσοφικό κομμάτι της ανάλυσης σου. Για μένα η πραγματική ομορφιά είναι η καλά κρυμμένη. Είναι αυτή που πρέπει να σκάψεις για να τη βρεις. Που πρέπει να προσπαθήσεις για να την κερδίσεις. Η ομορφιά και η αγάπη για μένα είναι έννοιες αλληλένδετες και άρρηκτα συνδεδεμένες. Σιχαίνομαι την επιφανειακή ομορφιά. Κρύβει κάτι βρώμικο από κάτω. Σιχαίνομαι τις εύκολες καταστάσεις. Με κάνουν και βαριέμαι, με κάνουν και χάνω το ενδιαφέρον μου. Η καλά κρύμμένη ομορφιά με κεντρίζει και κατ' επέκταση οι δύσκολοι άνθρωποι με ιντρικάρουν. Αυτοί που εκ πρώτης όψεως είναι αταίριαστοι. Αυτοί που μοιάζουν σαν να μην έχουν να πουν πολλά. Αυτοί για μένα κρύβουν αληθινή και ξεχωριστή μαγεία. Άλλωστε το είπες κι εσύ: Η ζωή είναι κομμάτια εμειριών. Και σε συμπληρώνω εγώ: Η ζωή είναι ένα πάζλ στιγμών. Στο χέρι μας είναι να συμπληρώσουμε τα κομμάτια με ομορφιά και αγάπη. Τι κι αν οι καιροί είναι περίεργοι και πονηροί, όπως είχε πει ο ποιητής "Μη κοιμάσαι είναι επικίνδυνο, μην ξυπνάς θα το μετανιώσεις.."

Υ.Γ.Χαιρέτησα? Δε χαιρέτησα. Έτσι είμαι εγώ, σίφουνας. Παραμέρίζω τυπικότητες, περιφρονώ κανόνες αι σιχαίνομαι καθωσπρεπισμούς. Καλώς να τα λέμε λοιπόν D4ph1. Ελπίζω οι διαφορετικές απόψεις να μας δίνουν υλικό για σκέψη και διάλογο. Ιδίως όταν εκπροσωπούν την αντίπερα όχθη.
Γ.

Παρακαιρος είπε...

Γ. δεν μίλησα για επιφανειακή ομορφιά. Μίλησα για ομορφιά που αποκαλύπτεται εύκολα, που μπορεί να ξεγυμνωθεί χωρίς αναστολές.
Το ότι σε ιντρικάρουν δύσκολοι άνθρωποι δεν σημαίνει ότι είναι και όμορφοι. Οι δύσκολοι κρύβουν αρκετά από κάτω και τα κρατάνε μόνο για τον εαυτό τους γι'αυτό μπορεί να γίνουν και επικίνδυνοι. Μόνο οι ίδιοι ξέρουν τί είναι και φοβούνται την γύμνια του εαυτού του. Αυτό εγώ το ονομάζω ασχήμια του εαυτού τους! Ασχήμια που μπορεί να εξαφανιστεί (και να γίνει υπέρτατη ομορφιά όπως γράφω) αν εξαφανιστεί ο φόβος. Μπορεί και όχι όμως...

Υ.Γ. Δεν προωθώ τον "γυμνισμό" όλων εννοείται. Λέω ότι αντικειμενικά η ομορφιά κρίνεται από κάποιον όταν βλέπει κάποιον "γυμνό", όπως είναι και όχι όπως θέλει να δείχνει ότι είναι. Και το "γυμνό" που φαίνεται με την πρώτη ματιά είναι, όχι απλά ομορφιά, αλλά τέχνη.
Υ.Γ.2 : Γεια σου ρε tom beatnick! :)

Anonymous είπε...

Συμφωνώ σε όλα όσα λες με μια επισήμανση. Για να ξεγυμνωθεί κάποιος μπροστά σου ψυχικά- πράγμα πολύ δυσκολότερο κατά τη γνώμη μου απ' ότι σωματικά- θα πρέπει να έχει τα κότσια να το κάνει.
Θα πρέπει να έχει τις δυνάμεις να σου προσφέρει φόρα παρτίδα τη ψυχή του και να πάρει το ρίσκο.
Θα πρέπει τα σκατά που έχει φάει στη ζωή του από τη κοινωνία και τους γύρω να μην είναι τόσα που να τον τρομάζουν στο να κάνει το επόμενο βήμα.
Μακάρι αυτοί που έχουν τις προθέσεις να ξεγυμνωθούν να βρεθούν στο δρόμο μας. Αλλά χλωμό το κόβω. Οι περισσότεροι πλεόν είναι καλυμμένοι με τσόφλι έστω και επιφανειακό και για να ανοίξουν την ομορφιά της ψυχής τους θέλουν πρώτα να τους απλωθεί ένα χέρι. Δεν είναι κακό αυτό. Απλά ειναι πιο δύσκολο και η προσπάθεια δεν αποφέρει πάντα καρπούς...
Γ.

tom είπε...

Diavazontas auta pou les ,pisteuw pws dineis ypervoliki aksia sto kalo perityligma tis idias mas tis yparksis...stin yparksi toy gyrw kosmou diladi...
Den yparxei logos na analwnesai sth mizeria kai sth mataiodoksia pou ekpempei o kathenas monos tou i kai oloi mazi ,psaxnwntas gia kati pou en telei isws kai na mhn yparxei i na mhn vriskei aitia na sou fanerwthei...
posoi apo emas asxolithikame me tis kouventes, tis prakseis, tis apopseis akoma kai tis idiaiterothtes allwn paramerizontas e3'oloklrirou ton eauto mas san na min exei kamia aksia......?
o kalyteros syntrofos mas sti zwi einai o eautos mas...i pragmatiki omorfia kryvetai mesa mas...arkei na dwsoume tin eukairia sto "einai" mas na anapneusei...
to mystiko kryvetai stin antisymvatikotita tis beat genias...
an exeis ti dynami na vgeis sto dromo , me moni parea ena koutaki mpyra kai miso paketo tsigara, me proorismo to pouthena ,ksexnwntas kathe istoria kathimerinis volepsis kai kathe synepeia tis en logw praksis, tote den sou leipei tipota...den yparxei tipota pou tha kataferei na se fovisei pragmatika...

Παρακαιρος είπε...

tom δε νομίζω ότι υπάρχει κάποια διαφωνία του κειμένου με αυτά που λες.
Δεν υποστηρίζω τον παραμερισμό του εαυτού μας, ούτε δίνω αξία στο περιτύλιγμα της ύπαρξης μας. Αντιθέτως δίνω μεγάλη αξία στο εγώ, στο είναι, στην ατομική θέληση, στο ένστικτο και στις αυθόρμητες αντιδράσεις της συνείδησης, πέρα από κάθε ιδεολόγημα-ιδέα δημιούργημα άλλων έξω από μένα.
Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι η πραγματική ομορφιά βρίσκεται μέσα μας. Και φυσικά ο καθένας πρέπει να ψάξει να βρει την ομορφιά του εαυτού του μέσα του. Όμως, όπως λέω στο κείμενο, την εσωτερική ομορφιά των ΑΛΛΩΝ, δεν μπορώ να την κρίνω αντικειμενικά σωστά γιατί απλά είναι η μάσκα της εσωτερικής ομορφιάς που βλέπω στον καθένα. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν να απογυμνωθούν "στεγνά" μπροστά σε δεύτερο πρόσωπο (λόγω εγωισμού, ματαιοδοξίας, κλπ). Γι'αυτό έγραψα ότι με συγκινεί η εξωτερική ομορφιά. Δεν εννοώ απλά το σώμα, τα μαλλιά, τα μάτια κ.ο.κ. Εννοώ την ομορφιά που το ένστικτο μου με προειδοποιεί ότι είναι αυθεντική, προέρχεται από το βάθος του καθένα και δεν φοβάται να φανερωθεί όπως είναι, χωρίς κανένα είδος περιτυλίγματος-μάσκας. Μέσα από το δικό μου μάτι, βλέπω και καλλιεργώ το ένστικτό μου πάνω στην πρώτη εντύπωση που θα μου κάνει κάποιος χωρίς, παρόλ'αυτά, να βγάζω ποτέ βιαστικά συμπεράσματα. Ας κρύβεται ο καθένας πίσω από περιτυλίγματα...δεν θα αφήσω αυτό να επηρεάσει κάτι μέσα μου. Εγώ είμαι απλός παρατηρητής και μέτοχος, ταυτόχρονα, της ζωής. Παίζω με τον κίνδυνο της ζωής και της ύπαρξης, τρέφοντας παράλληλα άπειρο σεβασμό για τις δύο αυτές όμορφες "κυρίες".
Αν ασχολούμαι μερικές φορές με το περιτύλιγμα της ύπαρξης το κάνω μόνο σε προσωπικό επίπεδο, εν γνώση μου, για να παίξω με τις αντιδράσεις του εαυτού μου και να φτάσω σε καινούργια συμπεράσματα για μένα, να με μάθω καλύτερα...
Το ξαναλέω όμως : Η μιζέρια και η ματαιοδοξία των γύρω μου ΔΕΝ αφήνω να προσβάλλει το εγώ μου.
Θα κάνω κι εγώ μία παρατήρηση σε αυτό που γράφεις : "Den yparxei logos na analwnesai sth mizeria kai sth mataiodoksia pou ekpempei o kathenas monos tou i kai oloi mazi ,psaxnwntas gia kati pou en telei isws kai na mhn yparxei i na mhn vriskei aitia na sou fanerwthei..." Μάλλον εννοείς ότι δεν αξίζει να ψάχνεις στην ματαιοδοξία και στην μιζέρια του καθένα, αλλά πρέπει να ψάξουμε κάπου αλλού. Ελπίζω να μην απορρίπτεις το ψάξιμο! Απλά το ψάξιμο πρέπει να γίνεται αλλού και το "αλλού" για μένα είναι η χαρά της ζωής. Το αν "υπάρχει" εξαρτάται από την τύχη που μπαίνει στο δρόμο μας και το κατά πόσο ικανοί είμαστε να την αξιοποιήσουμε.
Παραθέτω κάποια σημεία του κειμένου για να σε πείσω ότι μπορεί κι εγώ να είμαι beat (χαχα) :
1.Το αν αξίζει ή όχι το σκάψιμο στο βάθος το κρίνω με βάση τις ανάγκες, την θέληση και τις ικανότητές μου.
2.Ο καθένας καθορίζει από μόνος του πώς πλάθει τον εαυτό του.
3."Γνωρίζω τον εαυτό μου τόσο ώστε να ξέρω τα προβλήματά του;" ή ακόμα ποιο βαθιά "Οι ανάγκες μου, η θέλησή μου, το εγώ μου, συμβαδίζουν ή έστω έχουν κάποιο κοινό σημείο με τα αντίστοιχα της κοινωνίας;".
4.Αδίσταχτοι κυνηγοί, τυχοδιώκτες, καβαλάρηδες των ονείρων μας, δολοφόνοι, δίνουμε ζωή σε κάθε ανώτερο, απομακρυνόμαστε από κάθε τι αδύναμο σαν αρρώστια, κατακτητές βουνών, ωκεανών και απάτητων βασιλείων.

Baby Lemonade είπε...

Η συζήτηση σχετικά με την πραγματική ομορφιά και το ταξίδι προς την αναζήτησή της μου έφερε στο νου τον αγαπημένο μου μικρό πρίγκιπα. Επιτρέψτε μου, λοιπόν, να σταθώ σε τούτο το ταξίδι και να επεκτείνω το θέμα. :)

Πράγματι αποτελούν η υπερηφάνεια, ο εγωισμός ή/και ο φόβος τα εμπόδια ενός ανθρώπου να προσφέρει την ψυχή του στον άλλον. Προσωπικά πάντως, θεωρώ πως ο φόβος δεν υφίσταται τόσο για το ίδιο το «άνοιγμα ψυχής» αλλά πολύ περισσότερο για την επακόλουθη αβεβαιότητα: ο άνθρωπος που θα γίνει μοναδικός για σένα, μήπως άραγε φύγει;

Πέραν τούτων, τι είναι το να σου χαρίσει κανείς την ομορφιά που σα θησαυρό φυλά μέσα του; Θα έλεγα πως πρόκειται για την (κατά Εξυπερύ) «εξημέρωση». Δε ξεγυμνώνουμε, λοιπόν, τις ψυχές μας στους άλλους, γιατί απλώς αυτοί δε σημαίνουν τίποτα για εμάς: είναι ακόμη άνθρωποι όμοιοι με χιλιάδες άλλους ανθρώπους.

Υπάρχει το πέπλο που καλύπτει τον κόσμο και δεν επιτρέπει την ομορφιά της ψυχής του να φανεί. Από την άλλη όμως, υπάρχει κι αυτή η επιτακτική ανάγκη του κόσμου να ακούσει και να ακουστεί. Να γνωρίσει τον άλλον και να του δώσει την καρδιά του (θεωρώ δεδομένο, Γ., πως οι άνθρωποι έχουμε την πρόθεση/ανάγκη να γδύσουμε τις ψυχές μας και να τις αποκαλύψουμε. Η ζωή μας δεν αποκτά, άλλωστε, νόημα από τη στιγμή που μπαίνουμε στη ζωή των άλλων;). Το ερώτημα είναι κατά πόσο εμείς έχουμε το κουράγιο να εξημερώσουμε τον απέναντί μας και ν’ αντικρίσουμε την ομορφιά του. Να καταστήσουμε μοναδικό τον εαυτό μας για εκείνον και εκείνον μοναδικό για εμάς. Να τον κάνουμε, τελικά, δικό μας.

Η εξημέρωση θα γίνει και από τις δυο μεριές. Είναι ένα ρίσκο φυσικά. Και οι καρποί του: «Όμως, αν με εξημερώσεις, η ζωή μου θα μοιάζει σαν να την πλημμύρισε ο ήλιος. Θα γνωρίσω ένα θόρυβο από βήματα διαφορετικά απ' όλα τ' άλλα. Τα άλλα βήματα με κάνουν να καταχωνιάζομαι μέσα στη γη. Το δικό σου θα με φωνάζει να βγω έξω από την τρύπα μου, σαν να 'ναι μια μουσική. Κι ύστερα, κοίταξε! Βλέπεις εκεί κάτω τα σταροχώραφα; Εγώ δεν τρώω ψωμί. Για μένα, το σιτάρι δεν χρησιμεύει σε τίποτε. Κι αυτό είναι θλιβερό! Μα εσύ έχεις χρυσαφένια μαλλιά. Θα 'ναι υπέροχα όταν θα μ' έχεις εξημερώσει! Το στάρι που είναι χρυσαφένιο, εσένα θα μου θυμίζει. Και θ' αγαπώ το θόρυβο του ανέμου καθώς θα περνάει ανάμεσα από τα στάχυα του σταριού.»

(Η επιλογή, δική μας.)

Υ.Σ.: Όσο για την ομορφιά; Ας μείνω στον Εξυπερύ. Η αληθινή ομορφιά είναι αόρατη στο μάτι. Βλέπεις το ουσιαστικό με την καρδιά.